fredag 7 oktober 2011

Vad är det som är intressant med islam?

Alltså jag vet egentligen inte så mycket om islam förutom att ordet "islam" betyder underkastelse (så därför heter bloggen som den heter). Jag vet att det finns massor av människor som är rädda och misstänksamma mot muslimer. Man känner inte till deras kultur och religion tillräckligt väl och kanske tror man att de ersätter vår kultur med sin. Också på grund av att man hört om muslimska terrorister och självmordsbombare väcks en tydlig oro bland folk (speciellt i Europa), också inom mig. Men jag vill lära mig mera om islam just för att bättre kunna bedöma och förstå. Om det överhuvudtaget går att förstå!? Det är ju sjukt att man fortfarande har t.ex stening som straff, att kvinnorna måste gå med slöjor och knappt har någon talan övehuvudtaget! Och så kallar de islam för fredens religion...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar